Ekan Management ny medlem i BIM Alliance

Ekan Management är medlem i BIM Alliance, en intresseförening som driver frågor för bättre samhällsbyggande genom digitalisering och BIM.

BIM – Building Information Modelling – möjliggör hantering och användandet av data genom hela byggprocessen. Sanningen är att det ger oss inom samhällsbyggnadssektorn möjlighet att ta hand om projektets olika skeden, allt från planering till förvaltning av byggnader. Detta till trots, finns det fortfarande enorm potential för fastighetsägare att bättre nyttja den data som finns genom smart digitalisering.

David Lundkvist, managementkonsult inom fastighetsbranschen på Ekan Management, tycker att det finns många intressanta digitaliseringsinitiativ på gång i fastighetsbranschen och är övertygad att branschens olika aktörer har mycket att lära sig av varandra.

– Våra kunder befinner sig i hela spektrat, från PDF-ritningar till att skapa digitala tvillingar. Många söker sin väg framåt för att digitalisera sina verksamheter, för att förbättra arbetet för sina medarbetare och erbjuda nya efterfrågade tjänster bland sina kunder, säger David Lundkvist.

Som strategisk partner till dessa fastighetsägare behöver Ekan Management hela tiden vara uppdaterade och bidra med kompetens som ligger i framkant inom digital förvaltning.

– Genom ett medlemskap i BIM Alliance tror vi att vi kan bli en ännu bättre partner för aktörer i branschen. För oss blir medlemskapet ett sätt att hålla oss uppdaterade om vad som ligger i framkant, när det gäller hur BIM och fastighetsinformation kan skapa värde inom fastighet och samhällsbyggnad. Vi vill bidra till den förändringsresa som krävs för att anpassa sig till en ny verklighet med förändrat arbetssätt och nya verktyg, sammanfattar David Lundkvist.

Nu tar vi ett språng framåt!

För mer information, kontakta:

David Lundkvist, managementkonsult inom fastighetsbranschen, 073-830 60 33, david.lundkvist@ekan.com.