Petter Rönnborg ansluter till Ekan Management

Då och då uppstår win-win-situationer. När Petter Rönnborg för en tid sedan kände att det var dags för något nytt stod Ekan Management högst på önskelistan. Samtidigt har vi på Ekan följt Petters karriär med spänning i många år.

Petter Rönnborg har en mycket eftertraktad bakgrund inom både akademin på Handelshögskolan i Göteborg, och från många olika roller på SKF. Petter säger själv att han gillar kombinationen av det strategiska och det handgripliga – det är ju perfekt i rollen som konsult.

På Handelshögskolan har Petter doktorerat inom Företagsekonomi med inriktning mot investeringar i energiproduktion. På SKF har Petter ofta haft en roll som kombinerar ledarskap och kunskapsöverföring där utmaning av praxis och förändring varit centralt. Han har också arbetat praktiskt med allt från kompetensutveckling, affärsmannaskap, ledarutveckling, medarbetarskap till varumärkesskydd.

På Ekan Management ser Petter fram emot att få arbeta med att bygga ihop kunders affärsstrategi med deras dagliga verksamhet – att få det att hända – och att få vara med och utveckla medarbetarskap och ledarskap.

På fritiden har Petter tre stora intressen jämte familjen: segling, cykling och skidåkning. Han har bland annat cyklat till Paris – två gånger! Välkommen att kontakta Petter oavsett om det handlar om hur man undviker skavsår, om investeringsstrategi, ledningsmodeller eller talangutveckling.