Ekan förstärker i Stockholm med erfaren HR-chef

Katarina är en senior managementkonsult och erfaren HR-chef med fokus på den statliga sektorn. Hon har bland sina tidigare erfarenheter varit HR-chef på Finansinspektionen, Riksrevisionen och Naturvårdsverket. Katarina drivs av att skapa strukturerade och kulturella förutsättningar i organisationer där varje enskild ledare och medarbetare kan utvecklas och tillsammans leverera en hög kvalitet.

Katarina har arbetat på högsta nivå i styrningen av våra myndigheter och har en bred erfarenhet, allt ifrån strategisk HR och värdegrundsfrågor till enskild coachning och ledarutveckling. Hon har förutom en examen i ekonomi från Stockholms universitet ett flertal utbildningar inom HR och coaching.

Efter många år som HR-chef har Katarina de senaste två åren fokuserat på utveckling av ledarskap, ledningsgrupper och team. Det som gjorde att hon valde Ekan är möjligheten att få arbeta med ledar- och organisationsutveckling tillsammans med kunder och kollegor.

På Ekan Management är vi glada och stolta över att få välkomna Katarina Genell till oss. Hennes omfattande erfarenhet som bland annat HR-chef på flera statliga verk och myndigheter är mycket efterfrågad hos våra kunder. Katarina kommer att förstärka Ekans team inom chefs- och medarbetarutveckling. Hon kommer också utgöra en viktig kugge för Ekans fortsatta tillväxt i Stockholmsregionen.