Förstärkning inom strategi, styrning och BI

Den 1 september är vi mycket glada att välkomna Andreas Hagberg till oss på Ekan Management. Andreas kommer närmast från Capgemini där han utöver kunduppdrag ansvarat för tjänster med fokus på kvalificerad rådgivning inom Analytics/BI-området.

Dessförinnan har Andreas en lång konsultkarriär i bagaget från Advectas Management Consulting, Svefa, Sensa Corporate Advisors och Trinovo Consulting. Genom sina dryga 15 år som managementkonsult har han byggt upp en bred erfarenhet från en rad branscher, såväl privat näringsliv som offentlig verksamhet.

Andreas expertis ligger framför allt inom strategi och organisering, affärs- och verksamhetsutveckling, styrning/ledning och Analytics/BI.

Dag Larsson, VD Ekan Management, säger att:

Vi ser ett stort behov hos våra kunder att se över och tänka nytt kring hur man styr och leder sina organisationer. En trend som följer av den oförutsägbarhet som vi levt med under många år men som förstärkts ytterligare under pandemin. Med Andreas erfarenheter inom styrning/ledning och analytics ser vi fram emot att kunna hjälpa ännu fler kunder till dynamiska och framtidssäkrade verksamheter.

Om sitt nya sammanhang säger Andreas:

Jag ser stora möjligheter att bidra till våra uppdragsgivares fortsatta utveckling, inte minst att säkerställa att nytta och effekter av investeringar i tekniska lösningar för förbättrad styrning/uppföljning faktiskt realiseras. Jag tror också att mina erfarenheter från en rad olika branscher kan bidra till att stärka Ekans erbjudande. Särskilt mycket ser jag fram emot att följa med på Ekans fortsatta tillväxtresa med spännande uppdrag och kunder.